2009. szeptember 27., vasárnap

Kirándulás

A múlt hétvégén kirándulni voltunk Krasznahorkán és Betléren. Mivel még soha nem jártam a határon kívül, így nagy izgalommal vártam a kirándulást. Sok szépet hallottam mind Krasznahorka váráról, mind a Betléri Andrássy kastélyról és csodás angol parkjáról.

Korán reggel indultunk és kb. 3 órás út után átléptük a határt, amit abból tudtam meg, hogy a mobil szolgáltatóm, szerencsésen 5 sms-t küldött kapásból. :-) Három-negyedórás út után az autópályáról megpillanthattuk Krasznahorka büszke várát.
A belépő megvétele után kétfelé bontották a csoportunkat és az egyik csoport az alsó várban a másik pedig a felső várban kezdte a vár megtekintését.
A vár maga gyönyörű, hisz a háború megkímélte. Nekem ami nagyon tetszett az az alsó várban lévő eredeti várkonyha az isten szeme képpel, ami a lopások ellen volt hivatott védelmet nyújtani. Rendkívül tetszettek a felső várban kiállított fegyverek illetve „A hosszú élet titka” című festmény ami Rovin Jánost és feleségét, Sárát ábrázolja. A képen olvasható magyar nyelvű szövegből megtudjuk, hogy János 172 évig, Sára 164 évig élt, boldog házasságuk pedig 147 évig tartott és a hosszú életük titka, hogy csak kenyeret, vizet és tejet ettek.
A várlátogatás a családi sírboltban és a kápolnában ért véget.

A kirándulás következő úti célja Betlér volt és az Andrássy kastély. Másfél órát sétáltunk a kastélyban az idegenvezetővel, aki rengeteg információt mondott el a kastély berendezéséről és annak valamikori lakóiról. Az angol parkot sajnos már nem volt időnk végig járni, így csak pár részletet láttam, de az is gyönyörű volt.

Rakok fel két scrapbook oldalt a várról és a kastélyról:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése